LogoW_1@2xLogoW_1@2xLogoShrtBgBlLogoShrtBgBl
  • DOMOV
  • PRODUKTY
  • RECENZIE
  • O NÁS
  • KONTAKT
0
Slovenčina
  • Angličtina
Peter Čvirik
  • Home
  • Recenzie
  • Peter Čvirik
Jozef Forgáč
9 januára, 2020
Branislav Vrška
28 januára, 2020

Peter Čvirik

Za svoj život som už vystriedal mnoho rôznych audio zariadení, ktoré som zvyčajne obmieňal postupne. Začínal som reproduktormi a končil káblami. „Posledná“ zmena bola asi pred rokom, keď som už ako obvykle, "posledný" krát vymenil reproduktorové zostavy. Na to, aby to kvalitne hralo treba samozrejme celý systém poprepájať primerane kvalitnými káblami na to určenými. O tomto už dnes snáď nikto, kto sa seriózne zaoberá audio technikou nepochybuje. Tu som bol ale vždy pomerne skeptický, najmä čo sa týka „kozmických“ materiálov a superčistoty kovov z ktorých sú vyrábané káble, a za ktoré si výrobcovia pýtajú nehorázne peniaze. Predsalen mám určité skúsenosti v elektrotechnike a odborné vzdelanie v tomto smere, ktoré mi akosi „nedovoľuje“ si túto tému príliš mystifikovať. Riešil som to zväčša pragmaticky, nepoužíval som samozrejme lacné "šnúrky do topánok", ale ani super drahé káble. Zvukové rozdiely medzi káblami, povedzme strednej triedy a tými superdrahými boli pre mňa príliš malé na to, aby som bol ochotný investovať za taký nepatrný prínos obrovské sumy.

Pri kúpe spomínaných "posledných" reproduktorov začiatkom roka 2019 som si ale predsalen zapozičal komplet kabeláž, od sieťových až po USB, od nemenovaných firiem, ktorých výrobky sa radia na absolútnu svetovú špičku. Výborná príležitosť, ako si z väčšieho množstva toho „najlepšieho“ na trhu vybrať tie správne kúsky do novej zostavy. Povedal som si v tom čase, že nové reproduktory tejto kategórie si to predsa zaslúžia, a patrí sa zainvestovať. No a aby to nebolo také jednoduché, ozvali sa mi v tom čase moji známi (traja páni), ktorí vedeli o mojich úmysloch, a oznámili mi, že môžu priniesť na porovnanie káble, podľa ich slov určite lepšie, ako som mal zapožičané, a to dokonca vlastnej výroby. Zaujímavé bolo, že o tom vôbec nepochybovali, že ich káble budú „znieť“ lepšie. Povedal som si vtedy, že chlapci majú veľký zmysel pre humor, samozrejme že som to nebral príliš vážne, každý asi pozná úvahy a predsudky typu, „vyrobené na Slovensku a lepšie ako z USA ??? A dokonca od renomovanej firmy s dlhoročnou tradíciou, vývojovým strediskom, špičkovými vývojármi, s najmodernejším technickým a meracím vybavením, svetovými patentami atď.???“ Chlapci si zo mňa asi uťahujú, pomyslel som si. Napriek tomu, nakoľko sme dobrí kamaráti, som ich pozval, nech si prídu vypočuť poriadne káble, aspoň sa dozvedia, kde sa na svojej ceste, čo sa týka výroby káblov nachádzajú. Ani som netušil, ako veľmi som sa mýlil.

Na teste ako prvé vybalili akési kovové hranoly, ktoré postačí pripojiť do el. siete na rovnakom okruhu. Tým sme začali. Pripojili hranoly, prehrali sme ukážku a spozornel som. To čo sa stalo po zapojení, bola zreteľná zmena zvuku k lepšiemu, pozadie nahrávky sa stíšilo, zvuk nástrojov bol čitateľnejší, vystúpil viac do priestoru, a to všetko bez akéhokoľvek zásahu do signálovej cesty, či napájania. Potom nasledovala výmena reprokáblov, a to už skončila všetka sranda. Alebo lepšie povedané začala, pretože predtým boli zapojené zapožičané, drahé značkové káble, pri ktorých sme dokonca nevedeli navzájom medzi sebou rozpoznať, či je lepší zvuk modelu za 2500 alebo 12000 Euro!!! Keď títo páni zapojili svoje káble, bolo to absolútne jasné, a to okamžite. Nasledovala výmena napájacích, signálových káblov, a tiež USB kábla, pritom sme porovnávali so super drahými káblami, kde iba USB kábel bol v cene takmer 3000 €.

Nebolo o čom diskutovať. To, čo sme počuli z reproduktorov po výmene, bola pre mňa vcelku šokujúca skúsenosť. Zmena zvuku k lepšiemu vo všetkých parametroch. Nie spôsobom niečo za niečo. Na moje požiadanie sme to niekoľkokrát vymenili, aby som mal istotu, že rozdiel ktorý počujem si nenamýšľam, a že je to naozaj tak. A to bol ešte len začiatok mojich skúseností s ich produktami a nápadmi, pretože odvtedy mi v priebehu roka 2019 už predviedli niekoľko, ešte účinnejších produktov, káblov, tiež rôznych uzemňovačov, podložiek pod komponenty, a taktiež distribučnú sieťovú lištu s dramatickým účinkom na kvalitu zvuku.

Z komplet poprepájanej zostavy týmito ich produktami „vychádza“ niečo, čo sa slovami dosť ťažko popisuje, to sa musí počuť. Ak sa mám o to v skratke pokúsiť, tak zdá sa, že je to všetko to, o čom ostatní výrobcovia pravdepodobne môžu len snívať, o čom nás síce presviedčajú vo svojich marketingových bláboloch, ale skutočnosť je úplne odlišná, pretože zlepšenie sa koná často na mikro úrovni, až placebo efektu. Žiaľ, poznám to veľmi dobre aj z osobnej skúsenosti.

Venujem sa tejto problematike viac ako 30 rokov, a môžem zodpovedne povedať, že toto je úplne iná liga. Tieto produkty dokážu preniesť do priestoru oveľa viac „užitočných“ informácii ako ktorékoľvek iné produkty, s ktorými som mal možnosť sa za tie roky zoznámiť. Toto posúva akúkoľvek aparatúru na novú, nepoznanú úroveň. Je za tým pravdepodobne aj účinná eliminácia EM/RFI rušenia nielen z prostredia, ale ako mi potvrdili aj títo páni, ich produkty dokážu účinne eliminovať aj „rušenie“, ktoré vychádza zo samotných komponentov. Že je táto teória správna dokazujú aj ich špeciálne police s výplňou pod komponenty, ktoré pri podložení pod akýkoľvek komponent, taktiež zreteľne a počuteľne zlepšujú zvuk. Myslím, že sa jedná o revolučné produkty a riešenia. S ničím podobným som sa v mojom živote nestretol.

Takže ako to hrá?

Ak by som to mal zhrnúť do jednej vety, povedal by som, že je to celé až neuveriteľne blízko k realite, oveľa bližšie ako všetko čo som doteraz počul. To nie sú zmeny, na ktoré sa musí skúsený poslucháč dokonale sústrediť, aby niečo postrehol. Zlepšenie vo všetkých parametroch zvuku je jasne identifikovateľné od prvej sekundy, na to nemusí mať človek posluchové skúsenosti, aby tieto zmeny zaznamenal.

Viem, že sa často používa fráza, „hralo to ako keby muzikanti boli v posluchovej miestnosti“, ale v tomto prípade to nie je fráza, hudba doslova dýcha a žije, pritom s neuveriteľnými detailami, nie ale v zmysle klinickej, suchej, nezáživnej detailnosti a ostrosti akú môžeme často počuť z najdrahších systémov. Zvuk akoby ani nešiel cez elektrické obvody, je neuveriteľne blízko tomu, čo môžeme počuť v reálnom živote a na živých koncertoch. O tom, že priestor je reálny 3D, že zvuky nástroje sú od seba separované, nič sa nezlieva, sú presne lokalizované v priestore, že farba zvuku nástrojov je absolútne prirodzená, asi ani netreba písať. Obrovským prekvapením pre mňa je, koľko informácií je možné počuť prostredníctvom týchto produktov z toľko zatracovaného CD systému 16bit/44.1

Pre mňa je to stále neuveriteľné, že „nejakí chlapci“, páni od Považskej Bystrica dokázali v priebehu krátkeho času vyrobiť produkty a komplet kabeláž, dokonca aj digitálne káble (USB a COAX), taktiež doplnky, ktoré doslova „odstrelia“ svetovú konkurenciu, a „vytiahnu“ zvuk z audio systémov takým spôsobom o akom sme mohli dovtedy iba snívať, a to bez ohľadu na cenu a kategórie systémov do ktorých boli tieto produkty zapojené, pretože odvtedy som mal možnosť počuť účinnosť týchto produktov v rôznych systémoch s rovnakým pozitívnym prínosom.

Patrím medzi zopár prvých šťastlivcov, ktorí si môžu spokojne užívať tento úžasný, prémiový zvuk, myslím že mnohí sa majú na čo tešiť. Nie je cesta späť.

Život je krátky a omylov už bolo dosť.

Zostava na ktorej sa testovalo:
Zdroj ntb HP 8570, CD Audio Aero Capitole mkII ako transporty.
DAC AQ Formula.
Predzosilňovač ARC REF3 v mojom tuningu zdroja + pružné zavesenie šasi na silentblokoch
Koncové zosilňovače - monobloky Octave MRE220 s upgrade na elektrónky KT150 + 2x Blackbox mojej výroby.
Reproduktory B&W 800DIII

No a samozrejme komplet kabeláž, tieniacie podložky pod ntb, predzosilňovač a DAC, a taktiež doplnky a uzemňovače od Authentic Audio Image z Považskej Bystrice.
Dostal som prísľub, že v ďalšej etape vyrobia káble a tieniace podložky ku gramofónom, testovať budeme na mojom gramofóne, Michell Gyrodec + SME IV + Ortofon Cadenza Black
Vlastním ešte niečo zaujímavejšie ako gramofón, kotúčový magnetofón Revox C270 2 track, takže testy budú pokračovať aj s týmito analógovými komponentami.
Hudba: CD - Ben Paterson, Marcin Wyrostek, Diana Krall, HD mastre ako Fabricio Bosso, Gary Burton...
DSD 2x Arne Domnerus, výborna vec urobená samozrejme z analogového pásu! A mnohé iné...

PS: Veľmi zvláštne a prekvapujúce pre mňa je, že tieto produkty dokážu z každej jednej zostavy, hoci aj nižšej strednej triedy „vyrobiť“ o niekoľko tried vyššie hrajúci systém.

Skvelá práca !!!


Share

Related posts

11 januára, 2021

František Križanovič


Read more
6 júla, 2020

Jaroslav K.


Read more
11 júna, 2020

Marian V.


Read more

AAI s.r.o.

Rozkvet 2038/76
Považská Bystrica 017 01
Slovensko

  • +421 903161190
  • info@aai.sk

Spol. zapísaná v OR okr. súdu TN
Oddiel: Sro Vložka číslo: 39865/R

IČO: 53011180
DIČ: 2121233114
IČ DPH: SK2121233114

Bankové spojenie:
Tatra banka, a.s.:
BIC/SWIFT: TATRSKBX
SK23 1100 0000 0029 4208 4489

  • Obchodné podmienky
  • Reklamačné podmienky
© 2020 AAI. All Rights Reserved. AAI s.r.o.
    0Slovenčina
    • Angličtina
    • Slovenčina
      • English (Angličtina)
      • Slovenčina