Peter Szabadoš

Sound technician, musician, dobro player
Peter Szabadoš
Skúsenosť s produktami od AAI

Moja prvá skúsenosť s produktami od AAI (Authentic Audio Image) bola náhodná, nahrával som v koncertnej sále Základnej umeleckej školy v Považskej Bystrici, sálu mi sprístupnil môj priateľ, riaditeľ školy. Potreboval som totiž narýchlo nahrať demo skladbu pre speváčku Luciu Briestenskú, rodáčku z Považskej Bystrice. Spev som nahrával na vynikajúci lampový mikrofón v cenovej kategórii 3000 €

Keď sme skončili s nahrávaním, prišiel za nami riaditeľ školy a poprosil ma, aby som vymenil napájací kábel do zdroja k lampovému mikrofónu za kábel, ktorý priniesol. Nebolo mi celkom jasné v tej chvíli, o čo mu ide. Vzápätí poprosil Luciu, aby naspievala do hudobného podkladu ešte raz tú istú skladbu do novej stopy, kvôli porovnaniu záznamov. Vysvetlil mi v krátkosti, že kábel, ktorý potrebuje porovnať na zdroji ku kvalitnému lampovému mikrofónu, je unikátnym novým produktom v širokom portfóliu špeciálnych výrobkov. Peter mi už viackrát spomínal do telefónu, že testujú špeciálne produkty, ako aj káble, no nebral som to príliš vážne. Takže pravdepodobne osud chcel, aby som sa ku tomu nakoniec dostal. Vymenili sme teda kábel a nahrali sme spev do tej istej skladby na inú stopu ešte raz. To, čoho som bol vzápätí svedkom, som veru nečakal. Bolo od prvej sekundy jasné, že záznam spevu je oproti predchádzajúcemu, na úplne inej kvalitatívnej úrovni. Jej hlas znel odrazu oveľa plnšie, bol prítomnejší, bolo v ňom oveľa viac informácií, nechcelo sa mi veriť, že niečo podobné je možné docieliť výmenou jediného napájacieho kábla ku zdroju lampového mikrofónu. V tej chvíli som nevedel čo si mám o tom myslieť, pretože touto výmenou napájacieho kábla sa vôbec nezasiahlo do signálovej cesty. Ešte neuveriteľnejšie bolo, že špičkový mikrofón s excelentnými parametrami, ktorý používajú v najlepších štúdiách sveta, je v podstate môžné týmto posunúť ešte na vyššiu kvalitatívnu úroveň, a to zásadným spôsobom. Na druhý deň som si to pozorne vypočul viackrát v mojom štúdiu na štúdiových monitoroch, ktorých zvuk mám za niekoľko rokov napočúvaný veľmi dôkladne, a rozdiel medzi nahratými stopami spevu bolo počuť tak jasne a zreteľne, že v tej chvíli mi bolo okamžite jasné, ktorú stopu použijem na finálnu nahrávku.

Odvtedy ubehlo niekoľko mesiacov, mám zapožičané od chlapcov z AAI niekoľko produktov, ktoré používam a testujem pri ozvučení a nahrávaní v rôznych priestoroch, v koncertných sálach, divadlách, štúdiách, a môžem povedať, že zvuk mojej aparatúry sa pri zapojení týchto produktov dostal na novú kvalitatívnu úroveň. Ľudia s ktorými spolupracujem na koncertoch, umelci, zvukári, aj bežní poslucháči reagujú na zvuk mojej aparatúry s neskrývaným prekvapením.

Jedna z posledných akcií, ktoré sme ozvučovali, bol Gypsy Jazz Festival v divadle Aréna v Bratislave. Bol označený za jeden z najlepšie ozvučených ročníkov. Domáci zvukový majster Peter Kolár (bicie) bol prekvapený, že jeho domáca aparatúra L- acoustic hrala o niekoľko tried lepšie, pričom bol použitý lacný digitálny mixpult Behringer X32Rack. Aparatúra bola napájaná pre mňa zázračnými produktami, káblami (napájacie 220V, signálové a mikrofónne XLR), a samozrejme napájacou distribučnou lištou od Authentic Audio Image.

Chlapcom ďakujem, že mi umožnili ako prvému v profi branži testovať ich dokonalé produkty, a prajem veľa úspechov pri ďalšom vývoji, pretože mi bolo povedané, že toto je ešte len začiatok.