František Križanovič

Od mojich študentských čias som sa zaujímal o dobrú hudbu. Ako snáď každý mladý človek, ktorý vyrastal v 70.tych rokoch minulého storočia som začínal s počúvaním popovej a rockovej hudby. Vtedajšie možnosti prehrávania hudby na hifi komponentoch boli veľmi obmedzené. Snáď v tých časoch sa ani nedalo hovoriť o audio komponentoch, ale  skôr by som to charakterizoval ako prístroje, ktoré ako tak prehrali hudbu. Nekonal sa žiadny hudobný zázrak. Boli sme radi, že to vôbec hralo.

Postupne, ako roky pribúdali, menili sa i moje zostavy audio komponentov v priamej úmere so zmenou žánrov hudby, ktoré som si obľúbil. Postupne som sa preorientoval z popu a rocku na jazzovú a klasickú hudbu. V nemalej miere som inklinoval i k folkovej hudbe. Nikdy som sa však neprepracoval k tzv. high endu.

Vždy to bola len kategória hifi. V súčasnej dobe vlastním gramofón TESLA NC 470, ktorý mám od roku 1983. Za to obdobie prešiel miernym tuningom a je osadený prenoskou Ortofon OM 10. Je zapojený cez predzosilňovač Schiit Mani do integrovaného zosilňovača firmy BV audio A 300 S  konštruktéra a výrobcu pána Buntu. CD nosiče prehrávam cez cd prehrávač Creek Evolution CD 50. Táto zostava je ukončená trojpásmovou stĺpovou reproduktorovou sústavou F3ROY od BV audio. Na prepojenie zostavy som skúšal veľa druhov signálových i reproduktorových káblov od rôznych výrobcov (napr. X Symphony, Audioquest, atď). Ceny jednotlivých  káblov sa pohybovali od 50€ do 1300€. No zvukovo to nebolo stále to pravé orechové. Až jedného dňa, mi priniesol priateľ zvláštny hranol so zástrčkou do elektrickej siete. Je to produkt od AAI. Po jeho zapojení do zásuvky sa zvuk vyčistil a rozjasnil. Ohúrilo ma to v dobrom slova zmysle. Ešte väčší šok som zažil, keď mi chalani z AAI zapojili signálové, reproduktorové a sieťové káble Grandioso ich vlastnej konštrukcie. Tak to bol pre mňa ozajstný šok. Doposiaľ som mal zapojený reprokábel od Audioquestu Rockefeler so signálovým káblom AAI Grandioso. Nastala ohromná zmena v kvalite reprodukovaného zvuku. Zvuk sa "vyčistil", rozjasnil, hudobné nástroje a vokály zmenili zafarbenie viac k realite skutočného zvuku, odhalili sa doposiaľ ukryté detaily v nahrávkach. Hudobníci a hudobné nástroje sú teraz priklincované presne na svojich miestach. Zvukový priestor sa rozšíril i prehĺbil a nabral na objeme. Objavili sa dozvuky nástrojov a odkryli sa chybičky krásy, ktoré vznikli pochybeniami hudobníkov pri nahrávaní skladieb.

No absolútna spokojnosť si nechala na seba ešte len čakať. Nastalo to vo chvíli, keď mi chalani zaradili do reťazca ich sieťový filter. Tu už nebolo čo dodať. Nastala pre mňa  a b s o l ú t n a  spokojnosť. Moja hudobná zostava, ktorá bola s reprodukciou hudby niekde na hranici vyššieho hifi sa posunula v kvalite reprodukovaného zvuku minimálne o dva stupne vyššie v pomyslenom rebríčku. Vďaka kompletnému prekáblovaniu od AAI som získal hudobnú reprodukciu v takej kvalite, o akej sa mi doposiaľ ani len nezdalo.

PS: Vrátim sa ešte k môjmu starému gramofónu. Napriek tomu, že som na ňom nezmenil žiadne káblovanie, zvuk sa zmenil markantne k väčšej realite. To by človek neveril, aký vplyv majú produkty AAI i na komponenty, ktoré sú súčasťou audioreťazca, pričom nezaznamenali žiadnu zmenu v hardvéry.

Touto cestou chcem zároveň i vysloviť veľkú vďaku chalanom z AAI, ktorí boli ochotní poradiť, či už odbornými radami alebo priamo na mieste inštaláciou produktov bez nároku na zálohy a podobné finty, ktoré uplatňujú iní predajcovia.

Želám celému kolektívu z AAI veľa ďalších úspechov vo vývoji a uplatnení svojich produktov na trhu.