Filip Štrauch

Pianist Denkmark
Filip Štrauch

Na základe mojich doterajších skúseností som nepredpokladal, že si už v blízkej budúcnosti budem môcť vypočuť z reproduktorov zvuk koncertného krídla vo všetkých jeho zvukových odtieňoch a polohách bez výhrad. Podobne ako aj mnohí moji kolegovia, koncertní umelci, reprodukovanú hudbu som vždy vnímal ako príjemné spestrenie voľných chvíľ, ale rezervovane. Bez ohľadu na cenu audio systémov a zostáv, ktoré som mal možnosť počuť, mal som vždy značné výhrady k reprodukovanému zvuku, najmä čo sa týka akustických nástrojov.

Zdá sa, že po skúsenosti s produktami od „AAI“ budem musieť prehodnotiť svoj kritický postoj k reprodukovanej hudbe ako takej, pretože po skúsenosti s týmito produktami totiž musí byť každému umelcovi, najmä hráčovi na akustický nástroj jasné, že sa jedná o niečo absolútne výnimočné.

Použitím týchto produktov sa zvuk dostáva do samostatnej kategórie. Nielen že zdrojom zvuku sa stáva odrazu hudobný nástroj umiestnený v priestore, ale aj farba zvuku nástrojov je neuveriteľne prirodzená, a to vo všetkých polohách akustických nástrojov. Zvuk je živý, nie plochý, dýcha, je možné vnímať aj najjemnejšie mikrodynamické zmeny a farebné odtiene vo zvuku jednotlivých nástrojov nepoznaným spôsobom, čo ocení nielen poslucháč, ale najmä umelec, interpret, pretože týmto spôsobom dostáva záznam interpretácie nový rozmer a kvalitu. Čo je taktiež mimoriadne, zvuk akustických nástrojov „netrpí“ syntetickým zafarbením „ani v extrémnych polohách a dynamických kontrastoch.

Docieliť tak významný a zásadný posun v reprodukcii zvuku výmenou káblových rozvodov a napájacej distribučnej lišty je v tomto prípade niečo, o čom je problém podávať informácie sprostredkovane, to si musí jednoducho každý vypočuť!

Filip Štrauch,
Klavirista, Dánsko